PLE

 

Fent referència a la Web 2.0, val a dir que es tracta d’un recull d’eines que tenen unes característiques concretes com són: que s’accedeix a elles a través de la xarxa i amb les quals es pot compartir informació, coneixements, música, llibres, imatges… Totes aquestes eines faciliten el dia a dia dels usuaris, però per utilitzar-les primer haurem de conèixer-les; i un bon recurs per tal de saber quines eines són les que utilitzem cada dia i quines eines desconegudes per a nosaltres són les que utilitzen altres usuaris, és un PLE.

Un PLE (Entorn Personal d’Aprenentatge) és tracta d’un recurs que ajuda als estudiants a gestionar i a ser conscients del seu propi aprenentatge. Com a estudiants, un PLE ens pot ser útil per dirigir el propi aprenentatge connectant informació de diverses fonts, per gestionar els nostres coneixements, fixar els seus propis objectius d’aprenentatge, i a la vegada, aconseguir-los. Per aquest motiu, els entorns personals d’aprenentatge poden ser considerats com un nou enfocament de l’ensenyament, una nova manera d’entendre com s’aprèn mitjançant un procés informal, en el qual no hi ha exàmens ni programes, i els alumnes/as es fixen els seus propis objectius com a aprenents, escollint els seus mestres, les eines i els continguts que volen aprendre. Per tant, és una manera d’aprendre, no una manera d’ensenyar.

Esta entrada fue publicada en Eines 2.0 y etiquetada , . Guarda el enlace permanente.

Deja un comentario